Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Prvi, drugi, treći

Komentari (67) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 13 septembar 2011 12:19
Još uvek ne
Ima li „trećih“ na vidiku?

Na vidiku, ne, ali postoje. Međutim, da bi se pojavili na vidiku, neophodno je da im neko ili nešto prethodno raščisti javni prostor - to je ključna bitka koja se trenutno bije u Srbiji (otuda gotovo fašistička kontrola i cenzura u medijima)
Preporuke:
103
2
2 utorak, 13 septembar 2011 12:31
Radmilo
Na žalost nema ih,mada se naziru,ali baš u daljini.
Preporuke:
23
10
3 utorak, 13 septembar 2011 12:32
Nina
Poštovani Đorđe, sve što ste rekli je puka istina. Ne samo da se traže ”treći”, nego svi ovi koji su najtajnije strategije sprske vlade prvo diskutovali sa neprijateljima i od njih dobijali listu zahteva koje su morali da ispune, moraju odmah da budu proglašeni izdajnicima i uhapšeni. I taj zahtev mora da potekne i od Vas, i od svake javne ličnosti i novinara, i profesora, i od majki i od studenata i od seljaka...

Imajući u vidu strahovitu medijsku cenzuru, gde se mišljenje ogromne većina naroda ne čuje, da li postoji neko, kao VI, na primer, da postane glas tog naroda?

Ako japanski ministar odmah da ostavku zbog samo jedne pogrešno izgovorene rečenice, zar nije vreme da se oni koji vode ovu zemlju u propast imenuju, i da se zatraže njihove ostavke!! Zar nije vreme da neko jasno kaže da je ”car go”?
Preporuke:
83
2
4 utorak, 13 septembar 2011 12:33
Biljana Nikolić
Ima li "trećih" na vidiku?
Mi još ozbiljno ne razmišljamo šta je i gde je vidik za nas.

Igramo se političke trakamice u ime Srbije, pa pređemo na ćorave bake, gluve telefone da bi izabrali ekipu za "jaračkinje-barjačkinje koga ćete" sa zapadom. Naravno zapad izabere najslabijeg, priključi ga svojoj ekipi, a mi se vratimo na trakamice.
Preporuke:
49
1
5 utorak, 13 septembar 2011 12:48
thinking maize@ autoru
Ima! Još nešto, da ne ispadne kako sam neskroman! Mogao sam da se učlanim u SRS 1992 (vrbovao me je njihov tadanji sekretar dr Đorđe Nikolić), pa u JUL 1998 (bivša žena me nagovarala, a preko rođaka-tajkuna, tadanjeg njihovog simpatizera (sadanjeg fana LDP-a!), mogao sam to da ostvarim), 2000 (pre 5.10.!) bio sam član "Otpora" (MNOGIMA to beše odskočna daska za DS!), da bih 2004 ušao u DSS i DO SADA ostao običan član. Ima nas, poštovani g-dine Vukadinoviću, podosta POLITIČKI "SVESNIH", a bez želje za PROMOCIJOM PREKO STRANAKA, jer profesionalni i porodični život nam je prioritet! Politiku shvatamo kao VEŠTINU UREĐENJA DRŽAVE, NAŠEG ZAJEDNIČKOG DOMA! I ne gledamo lepo na one KOJI RASKUĆAVAJU TAJ NAŠ DOM! Jer, RASKUĆAVANJEM DRŽAVE i mi njeni građani OSTAJEMO NA LEDINI! Pričam Vam ovo, jer sam IZBLIZA GLEDAO kako se neki, dotad skromni i nadareni ljudi (kao g-đa Dulić do 2000!), pretvaraju u ČUDOVIŠTA! Ne želim da mojom zemljom upravljaju ČUDOVIŠTA!
Preporuke:
105
6
6 utorak, 13 septembar 2011 12:49
AS
Nema...

Od loseg materijala (citaj gena naseg naroda) se ne moze napraviti kvalitetan proizvod (citaj zakonodavna, izvrsna i sudska vlast).

Zato u Srbiji nikada nece biti moguca kolektivna (ili vecinska) sreca, vec samo individualna i grupna...
Preporuke:
10
67
7 utorak, 13 septembar 2011 12:56
Saša
U postojećoj informativnoj blokadi, i pretnjama raznih intenziteta teško da može da se iskristališe neka normalna politička elita. Pa ne mislite valjda da će Amerikanci dozvoliti da u Srbiji na vlast dođe neko normalan, sposoban i n acionalno svestan? Upravo suprotno, oni nam to neće dozvoliti. Nema trećih na vidiku!
Preporuke:
34
15
8 utorak, 13 septembar 2011 13:13
Velja
Vidici su nam zamagljeni.
Preporuke:
29
1
9 utorak, 13 septembar 2011 13:27
Stradija
Da malo karikiram,ako se ozbiljna bolest ne uoči i ne leči na vreme dolazi do metastaza i smrti pacijenta.Da li iko iole ozbiljan može da garantuje da šiptari(a i ostali ugroženi) i njihovi mentori posle rešavanja "problema" na samom KiM neće krenuti da rešavaju "probleme" i u nekim ostalim delovima tzv. uže Srbije.
Preporuke:
42
2
10 utorak, 13 septembar 2011 13:33
šumadija
U potpunosti se slažem kao i obično. Prisustvujemo zapravo jednom od turbulentnijih perioda savremene istorije. Ti periodi se dakako ponavljaju pa je suštinska preporuka pogledati unazad i naučiti nešto. Najvažnije među naravoučenijima je da sada treba plivati kroz maticu svetske istorije dvostrukom snagom, i izvršiti korenitu promenu mentalnsog sklopa plebsa uz pomoć "onih trećih"...kojih ima! I to kroz: sistematsku depolitizaciju državnih struktura tj uspostavljanjem sistema lične odgovornosti na državnoj funkciji, "selektivnom" liberalizacijom tržišta i drstičnim smanjenjem javne potrošnje i naravno forsiranjem izvoza u zemlje BRIKa sa kojima već imamo trgovinske olakšice. Što se spoljne politike tiče: proglasiti dekretom Kosovo okupiranom teritorijom (što ono u suštini i jeste), postaviti strateški protiv teg zapadnim silama ponudom zemljama BRIKa da u Srbiji izgrade raketni štit i insistirati na ispunjenju Rezolucije 1244 u delu povratka srpske administracije, umesto 1000 policajaca npr itd
Preporuke:
50
3
11 utorak, 13 septembar 2011 13:35
Nina (nastavak)
Još jedna činjenica mora da se pojasni. Naši vajni ”političari” su prihavtili zamenu teze i bore se da reše ”problem severnog Kosova”. Ovo je vešto okretanje problema naglavačke, u čemu Šipratima pomažu najumnije američke propagandne glave. Mora jasno da se kaže da to nije problem ”severa Kosova”, nego da je to problem nelegalnog otcepljenja dela srpske teritorije. Problem je CELO Kosovo, odnosno KOSMET.

Prihvatanjem ovakvog ”okvira” za razgovor (što bi se na lepo engleskom to reklo ”framing”), naši vajni zvaničnici i pregovarači su saterali sebe u ćošak, iz koga mogu da izađu samo radikalnim merama i drastičnom promenom politike.

Ono što ja vidim jeste da je lopta u rukama Ivice Dačića, koji svojim odlukama u nekoliko sledećih dana može da preokrene situaciju, ako uradi ono što većina naroda priželjkuje. Nadam se da u njegovom okruženju postoji neko koji može da mu to došapne.
Preporuke:
48
3
12 utorak, 13 septembar 2011 13:40
Biljana Nikolić@thinking maize@ autoru
Bravo za komentar!
Preporuke:
38
4
13 utorak, 13 septembar 2011 13:46
okovani Prometej
Članak je problemski, i završava pitanjem koje je načelno i pozivajuće na akciju. Pitanje 'trećeg puta' je ovde postavljeno formalno, a suštinski se svodi na pitanje pronačaženja drugog puta, još tačnije na traženje moguće alternative neokolonijalnom položaju zemlje. U punom smislu te reči, jer taj položaj podrazumeva sve aspekte društva – političku neslobodu, kolonijalnu ekonomiju sa svojom bedom i nemogućnošću razvoja, duhovnu bedu sa supstitucijom visoke kulture najnižim oblicima masovne kulture, razranjem obrazovnog sistema, medijskom hegemonijom i sl. Nama je potrebna pobuna. Najpre duhovna, idejna, a zatim ona prava.
Preporuke:
51
1
14 utorak, 13 septembar 2011 13:55
Diogen
Odlična analiza. Teško je u onoliko koliko dopusti novina ubaciti još podataka, ali mislim da su bitni još neki nespomenuti.
1. Srpskim medijima, čini se, vlada veća tmina nego što je to bilo ranije. Sada mediji, uglavnom kontrolisani iz jednog centra, pišu manje-više jednako o važnim društvenim pojavama, pritisnuti polugama protiv onih neposlušnih (uspešnijim od onih koje je upotrebljavao prethodni režim). Čovek iz medijskog mraka mora da beži na Internet, da gleda strane kanale (npr. Raša Tudej, pa čak i strane medije) ili medije iz Republike Srpske! Pritom, iza jednog od vodećih kablovskih operatera stoji Sorošev fond, a oni itekako umeju da manipulišu izborom kanala.
2. Srbija je ranije (makar neorganizovano) pružala otpor Imperiji, a sada kad je puno protivnika - mi smo "lojalisti". Izbegavaju se vesti koje Imperija "ne voli".
3. Imperija više nema para koliko ih je imala, pa nam se možda posreći jer u nekom trenutku neće imati više čime da finansira specijalne operacije...
Preporuke:
37
3
15 utorak, 13 septembar 2011 13:56
Baja Patak
“Treći“ možda i postoje, i ako verujemo u bajke – mogu oni čak i uskoro doći na vlast.... i onda? Ti “Treći“ ne mogu upravljati viseći u vazduhu, bez oslonca na zdravo društvo. To znači da treba imati koliko-toliko solidan, koliko-toliko pošten (nekorumpiran, nepodložan nepotizmu) administrativni aparat - od ministarstava, preko opština, sudstva, vojske, zdravstva, prosvete, itd... do individualnog nivoa svake ličnosti. E, sada: kad svako uzme u ruku ogledalce, i zapita ga: „Ogledalce, ogledalce.... itd.“, a ogledalce nekim čudom progovori – odgovor će biti poražavajući. Surova stvarnost je da nijedan od tih preduslobva ne postoji. Da, “Treći“ mogu eventualno i da postoje – ali ni oni, ni “Četvrti“, ni “Peti“, ni “H-ti“ ne mogu biti od pomoći bez nekog čuda – bez neke temeljne društvene i individualne katarze koja je osnovni preduslov za ozdravljenje društva – a tek na toj osnovi se čovek može nadati eventualnom uspehu “Trećih“.
Preporuke:
39
3
16 utorak, 13 septembar 2011 14:21
srđan conić
Pitanje na kraju komentara Đorđa Vukadinovića čini se logičnim i suštinskim ali samo na prvi pogled. Jer stalno insistiranje na alternativi i jednima i drugima odnosno pronalaženju srednjeg puta ni Amerikanci ni Rusi sve više predstavlja isuviše loš alibi za konformizam i nečinjenje. Ovde naravno niakako ne mislim na Đorđa. Situacija u Srbiji je jasna. Ili ćete voditi državnu politiku očuvanja teritorijalnog integriteta zemlje ili ćete slušati bespogovorno zapadne prijatelje koji vam otimaju zemlju koji su vas bombardovali i ekonomski opustošili. Dakle ako vodite državotvornu politiku onda ćete uspostaviti najbliže moguće odnose sa zemljama koji poštuju vaš teritorijalni integritet. To je praktično i racionalno rešenje. I nema trećeg puta on je nemoguć. I zbog toga jedini spas Srbije je bliska najbliža moguća saradnja sa Rusijom. Ovde nije reč o romantizmu i belom konju ovde je reč o opstanku naroda i države. Kome to nije jasno taj će bezuspešno tražiti neku alternativu i takozvani treći put.
Preporuke:
49
6
17 utorak, 13 septembar 2011 14:40
zašto nema trećeg puta
Bio sam član sam SKJ od 1976. godine, a napustio sam ga 1986. godine, razočaran narastajućim birokratizmom, privilegijama, inertnošću i odstupanjem od izvornih ideja levice. Ne, dakle, što su bili komunisti, već što nisu bili dovoljno komunisti. Da sam bio u pravu, pokazali su događaji početkom 90-tih, najpre u SSSR-u, zatim posledično u SFRJ. Njihov pravi, duboki smisao nije bio 'demokratizacija', već usvajanje klasne ideologije od strane najviših partijskih struktura: izdaja revolucije, da budem sasvim jasan. Posle sam glasao za srpske građanske patriotske stranke, najpre SDS, zatim i ostatke srpskog socijalizma, SPS, ali obe ove stranke su takođe zaglibile u korpuciju i oportunizam, kao i ranije SKJ. Za moj ugao gledanja, danas imamo dve desnice u Srbiji: jedna je globalistička (DS, G17, LS, sada i SNS), a druga je nacionalna desnica (SRS, DSS i slične) – levice uopšte nema, osim kao ideološkog strašila. Sukob u srpskoj politici je sukob na desnici, između nacionalnista i globalista. Le
Preporuke:
22
4
18 utorak, 13 septembar 2011 14:42
thinking maize kolegi AS-u
Poštovani, da ne tupim mnogo, niti da Vas podučavam da GENETIKA (tj. biološko nasleđe) NE ODREĐUJE DIREKTNO SKORO NIJEDNU VAŽNU LJUDSKU OSOBINU (sem npr. sluh kod talentovanih muzičara i sl.), a NAJMANJE PONAŠANJE JEDNOG NARODA (npr. srpskog)! Jer osobine ljudi bivaju određene u interakciji nasleđe-sredina, a u slučaju naroda ta sredina NIJE SAMO PRIRODNA, već i DRUŠTVENA! Da ne citiram Tojnbija i Ćosića i njegovo o "KUĆI NASRED DRUMA", samo Vas upućujem na članak g-dina Feđe Dimovića (advokat i član "Beogradskog sindikata") "Ima li Srbija elitu", objavljenog u "Hronici" NSPM-a. Kada pročitate TAJ članak, onda se javite i prenesite Vaše utiske! Uzgred, iako biolog, manje sam pristalica genetičke determinisanosti, već kao socijalni environmentalista, smatram da ponašanje ljudi u nekom društvu PREVASHODNO određuje SAMO to DRUŠTVO, tj. SISTEM VREDNOSTI tog društva! TRENUTNO VLADAJUĆI sistem vrednosti u Srbiji je NAKARADAN, jer promoviše NAJGORE MEĐU NAMA! NJEGA VALJA MENJATI, a NE GENE!
Preporuke:
62
6
19 utorak, 13 septembar 2011 14:55
s.p.Lajković
U se i u svoje kljuse .
Preporuke:
24
1
20 utorak, 13 septembar 2011 15:20
nataša
Jedni, drugi, treći kao u filmu "Tri karte za Holivud". Jedni su "Rusi", drugi "Ameri" a treći ih zavađaju i uživaju u njihovoj tuči.
Nije to u stvarnosti baš tako.

To me podseća na jednog filmskog kritičara koje je imao intervju sa Katrin Danev koji je detaljno spremio. U tom svom spremanju on je radni vek Katrin Danev podelio u tri četri faze, a faze u podfaze i u njih je smestio filmove koje je snimala. Svako pitanje je počinjao sa " U toj fazi ste imali tu podfazu...", a ona mu je odgovarala " u mom radu nije bilo ni tih ni bilo kojih drugih faza.." Pošto kritičar nije umeo da razgovara drugačiije on je i dalje nastavljao da pominje faze, a ona da ih negira.

Pre će biti da u internom nadgornjavanju svi koristimo u svrhu manipulacije poštapalice Ameri, Rusi i treći da bi pojačali svoju poziciju.

Uzmite samo za primer Tomu Nikolića, to je primer i dokaz da je to sa i jednima i drugima, a naročito trećima manipulacija i foliranje.

Treba da budemo iskreni i direktni.
Preporuke:
33
2
21 utorak, 13 septembar 2011 15:28
mp
gospodine Vukadinovicu, ovo je odlicna analiza stanja u nasoj politici danas ...jeste ima trecih ali oni su bez politicke moci; Vi ste danas nezavistan i veoma ugledan analiticar ciji glas se cuje u javnosti; Nama u ovom svetu sama duboko verujem jedino moze pomoci neutralna pozicija, ali pre nekog ozbiljnijeg opredeljenja mislim da treba jedni sa drugima da nadjemo gde je ta nit dogovora koja moze da nas poveze, da li postoje vrednosti u nasem drustvu danas koje mogu da nas okupe ...Srbija ne moze da prezivi bez definisanja nacionalnih ciljeva, bez definisanja vrednosti u koje cemo verovati i koje ce trajati za sva vremena; Te vrednosti nisu ono sto vidimo uSrbiji od Milosevica do danas gde vlada jedna opsta otimacina i erozija svega onog u sta su verovale ranije generacije.
Preporuke:
18
1
22 utorak, 13 septembar 2011 15:55
Fristajlo
Briljantna analiza, i bez i najmanje greške ili nepreciznosti, sa odličnom poentom na kraju, u vidu pitanja-
Ima li „trećih“ na vidiku? ...
Ima, Đorđe.
No, rano je za njihovo pojavljivanje. Na žalost, ovom narodu treba da bude još gore, svima nama, da bi shvatio da se nema više šta čekati. Tako to, izgleda, mora u Srbiji; treba da iščile neke zablude i otrovi, apsorbovani u proteklih pola veka.
Treba pogledati levo; no, izgleda da ovde ogromna većina ima "ušinut" vrat, pa sve gleda u desno. Mislim da je to zbog onih zabluda i otrova, koje pomenuh. Ljudi ovde rado brkaju Broza sa levom idejom, jer je to "politički korisno", kao da je on bio jedini komunista u SFRJ, a svi ostali "puškom uterani" u to; ali, malo ko tom dobu može da negira- rezultate.
Pravdu, socijalnu sigurnost i prosperitet; zar ne želimo baš i upravo to?
Evo, 20 godina traje eksperiment sa desnim idejama; ponestaje kunića u laboratoriji...
Preporuke:
19
7
23 utorak, 13 septembar 2011 16:02
Byakuya-sama
@zašto nema trećeg puta

Grešite, i jedni i drugi su internacionalisti,nacionalna politika je zbačena 1903. kada su internacionalne(čitajte izdajničke) izvršile pokolj 4000 građana Srbije, jer većina (nažalost) intelektualno ograničenih(da mislim glupih) misli da je samo po sebi nepodržavanje zapada nacionalna politika, pa još oni koji ma su razni Rusi,Kinezi,Japanci,Iranci...braća rođena pa filičarsku politiku trpaju u nacionalnu, a u stvari svaka filičarska bilo zapadna,istočna,južna,severna je sama po sebi internacionalistička, takva politika je i svaka nadnacionalna tipa jugoslovenstva, razlika među njima koje ljudi uglavno pogrešno shvataju za razlike u stavovima je u stvari obična razlika u nivou sujete i halapljivosti,odnosno nekog nivoa kulture,odnosno stila na koji šišaju ovce i mužu krava
Preporuke:
7
4
24 utorak, 13 septembar 2011 16:11
slobodan 50
dakle, došli smo na moje tvrdnje, od pre nekoliko godina....bolje ikad nego nikad i zato promene, promene, promene, promene...i okretanje prema rusiji i kini što hitnije dok ne izgubimo još teritorija...
Preporuke:
26
2
25 utorak, 13 septembar 2011 16:46
Primarius
Mozda su ovi prvi navedeni u stvari "treci" u pokusaju. Samo sto ne znaju. Uostalom nije to ni lako. Znamo li danas primer drzave slicne Srbiji koja sprovodi samostalnu politiku. Mada je ta polarizacija malo rogobatna. Nego, ovo razmisljanje o Americkoj dominaciji i njenom trajanju mi se dopada. Bojim se da ce se citav svet promeniti u neki nepoznati oblik pre nego sto se Amerika raspadne. Hocu reci i kada se raspadne to vise nikom nece biti vazno. Svet nepovratno srlja u proizvodnju realnosti a sve u nedostatku prave realnosti. Otuda nametanje informacija i ovih silnih dogadjaja pocev od 11/09 preko ratova, terorizma, pa sve do Natase Bekvalac na nekom mikro-balkanskom nivou. To je zamka! U stvari se nista ne desava-treba nam iluzija da se nesto desava. Ta masina se toliko zavrtila da ce biti neodrzivo na duze staze. Mislim da nam predstoji ili globalni kraj ili dug period odumiranja subjekta. Srenjovekovna pastorala.
Preporuke:
17
1
26 utorak, 13 septembar 2011 17:29
Marko
Pitanje da li ima trećih na vidiku se može zamijeniti pitanjem da li zemlja veličine Srbije može biti nezavisna i 100% suverena. Ja mislim da nikad to nije moglo, a pogotovo danas. To ne mogu više ni daleko jači i veći.

Kad to utvrdimo, sljedeće šta treba da uvidimo je koja od aktuelnih zvaničnih, poluzvaničnih i nezvaničnih grupacija nas prihvata ovakvim kakvi sad jesmo. Doći ćemo do poražavajućeg zaključka da oni kojima se trpamo već gotovo čitav vijek nas ne žele vidjeti živima, a kamoli s njima u društvu.

Kod onih koji nas prihvataju još ne možemo iz više razloga, a ponajviše zato što nam i pored svega što smo doživjeli od Zapada živimo u uvjerenju da je nekakav kompromis s njima moguć.

S toga, mislim da će taj treći put ipak morati biti onaj koji vodi na Istok. Na Istok koji prihvata različitosti i nudi rješenja koja ne podrazumijevaju uništenje Srba i Srbije. Sad, i mi i taj Istok moramo dosta poraditi na sebi.
Preporuke:
17
2
27 utorak, 13 septembar 2011 17:53
Jedan pažljivi čitalac
Ima li „trećih“ na vidiku?


Nema nam drugog valjanog puta do njega, zar ne?!

Srdačan pozdrav!
Preporuke:
11
0
28 utorak, 13 septembar 2011 18:03
Ludi Vanko sve luđi
Pojma nemam zašto će Željkova borba za jahtu biti naročit i to pozitivan primer koji treba slediti.Taj čovek im je pretio.To je u redu.Oni drugi jezik ne razumeju isto kao i Šiptari.Ali pazite;On će na svojim medijima iznosti negativne primere vezane za letovanja naših ljudi na hrvatskom pimorju ako mu jahtu prodaju.I neće ako od nje dignu ruke.Shvatate.To znači da je on i do sada mogao da iznosi te primere ali je zbog nečega ćutao.On nije govorio istinu nego je , zbog nečega ,Hrvatima gledao kroz prste.I šta mi treba od Željka da naučimo.Nije istina ono što jeste nego ono što ja ne objavljujem da bi održavao rabvnotežu ličnih interesa sa tom zemljom.Ako se tako treba da formiraju državni odnosi, onda moramo biti spremni na Jasnjenovce,bljeskove i oluje, pod uslovom da našim političaima Hrvati ne prodaju neki nepravedno zaplenjeni brod.Razmislite malo šta to znači i ko je kome ovde pop a ko ppomoz bog
Preporuke:
22
1
29 utorak, 13 septembar 2011 19:31
Starac Milija
Treći su valjda delovi srednje klase koji su se poslednjih 20 godina zgražavali nad "proizvodima" i akterima našeg političkog, a iza scene vrlo dirigovanog života. Treći su valjda sa nešto ličnog morala i integriteta (gledano u masi) ustuknuli od političke kaljuge ispunjene pljačkaškom privatizacijom, nasiljem i agresijom u javnom životu. Oni koji su trebalo da budu oslonac političkog i javnog života, (opet gledano velikom procentu) prepustili su javnu scenu onima koji su imali drugi sistem vrednosti. Moramo shvatiti da nas neučestvovanje u kaljuzi politike ne abolira od odgovornosti za ovakvo stanje u društvu i u državi. Moje mišljenje je da mi treba da počnemo od sebe. Većina nas u Srbiji je sklona da filozofira o svetskim stvarima a neće da uradi malu stvar ispred svoje kuće, da pomete, da prijavi nered, da učini nešto nesebično i besplatno za opšte dobro. Potrebno je stvarati kulturne klubove, uključivati se u društveno korisne asocijacije, nije politička stranka jedina opcija.
Preporuke:
12
0
30 utorak, 13 septembar 2011 20:07
Agent MI6
Geopolitika je suviše ozbiljna nauka čiju suštinu nacionalna elita jedne zemlje mora znati da razume kako bi mogla da realno sagleda svoju poziciju, kako u globalnim tako i u regionalnim okvirima, te na bazi toga kreira i sprovodi pametnu strategiju koja može da donese dugoročnu stabilnost, mir i hod po uzlaznoj liniji.
Preporuke:
6
1
31 utorak, 13 septembar 2011 20:22
Jos jedan "tribalac"
Javno mnenje je nekad bilo mocno oruzje. Setimo se da je sa vrlo ogranicenim sredstvima komunikacije americki narod zaustavio Vijetnamski rat a sopstvenu vojsku docekao onako kako je danas 3/4 zemaljske kugle vidi - kao zlocince, ubice i nakaze.

Vikiliks nije nikakva ujdurma vec proba da se potvrdi ono sto se godinama vec nalsucuje a to je da je javno mnenje umrlo. Vikiliks pruza priliku narodima sirom sveta da dodje do dokaza iz prve ruke o odgovornima za brige koje ih more a oni koji stoje iza Vikiliksa cekaju da vide sta ce ti narodi poduzeti. Eksperiment je zavrsen - narod nije poduzeo nista a mnogi i ne naslucuju kakav ce svet nastati na "Vikiliks" eksperimentu.
Preporuke:
17
1
32 utorak, 13 septembar 2011 21:13
Kurjak 1
Gospodine Vukadinoviću,
Ko nema alternativu – umreće ostvarjući cilj. Šta da radi kada doće u tupik (ruski – slepa ulica)? “Srbija” je izabrala da nema, ako ne računate da su “I Kossovo i Evropa” dve alternative. Tvorci te alternative i izbor izvršili su neprijatelji Srbije, ucenjujući, preteći, bombadrujući, dovodeći na vlast - sadašnju vlast. Svi neprijatelji Srbije zadovoljni su ovom vlašću i sve će uraditi da ona ostane (ili da ojača sa SNS). To zna svaka baba koja gleda javni servis.
Nemojte da biramo treći put. Slobodni ljudi, a još ih ima, treba da se opredele za preporod, da nađu prijatelje koji će da nam podrže da ostvarimo nacionalni interes – da imamo državu, narod, slobodu, ekonomiju, privredu, svoju hranu, vodu, vazduh, da svojim radom možemo da obezbedimo sve naše potrebe, da za start imamo dovoljno da preživomo. Drugo ništa u našoj sirotinji nam ne treba. Ne treba srbima carevo zlato.
Preporuke:
17
0
33 utorak, 13 septembar 2011 21:14
Kurjak 2
Zna se ko nas je uništavao vekovima, ko je šetao kao nezvan gost, ko danas šeta i ćapava parče po parče.
Nikog nema da kaže – STOP: da pozove da krenemo u sveti rat za očuvanje otadžbine. Dok oni zveckaju oružjem i prete proterivanjem, dok hapse i prete, Kosovo podelili na sever i jug i razgovaraju o severu, bez učešća naroda koji tamo živi u getu, hitlerovskom getu.
Da je našem narodu na Kosovu dobro, on bi poleteo u zagrljaj tamošnjim amerikancima, nemcima, kforovcima, bonstilovcima, albancima. Naši Kosovci znaju okupatore iz stare i novije istorije da sa njima raja nema, da su oni ubice i zlikovci. Srbi se herojski trude da sačuvaju svoja ognjišta, a pomoći niotkud. Žrtvovani za uspeh alternative. To je genocid nad sopstvenim narodom. To je sramota koju je opisao jedan strani državnik, pa poslušajte http://www.glavaizid.rs/
Preporuke:
19
0
34 utorak, 13 septembar 2011 21:52
banedral
Retki su(smo) ljudi koji uopšte znaju da postoje pokreti kao npr. Dveri.Mislim da će biti skoro pa neverovatno skinuti ove sa vlasti i da će ponovo naći načina da ostanu na istoj.Ne vidim izlaz Srbiji "ne zamerite mi što sam mnogo pesimistički raspoložen" a tek predstoji ekonomski kolaps države.
Preporuke:
8
2
35 utorak, 13 septembar 2011 21:57
Dr FIlip Levi
Srbima je uvek sve bilo iznenaćujuće i to dijametralno u suprotnu stranu nego što je "objektivistička" analitika bilo kog vremena uspevala da shvati unapred! Valjda što je bila ubećena da je njena subjektivna procena radnji, stanja i zbivanja "objektivna". A nije bivala kao što to nije ni sada.
Preporuke:
1
3
36 utorak, 13 septembar 2011 22:21
@thinking maize
Kao član OTORA, vi ste doveli na vlast OVE protiv kojih se sad borite!
Preporuke:
22
6
37 utorak, 13 septembar 2011 22:27
Nenad Pivaš
Bravo gospodine Vukadinoću! Najbolja kolumna ove godine! A naročito pitanje na kraju koje i sam sebi često postavljam.
Mnogo je (s razlogom!) bilo reči o našim titoistima, a sadašnjim "liberalima" i "socijal-demokratama" (ne moraju nužno ni ovi znaci navoda). Prvi su doslovno rečeno jedna antikultura i trećerazredni intelektualci koje svoje stavove uglavnom i nemaju već uzimaju tuđe (pogodite čije!) a kada ih i imaju to su uglavnom mantre o zlom srpskom nacionalizmu, koji uvek nekako postoji čak i kada se ne vidi i koji je izvor svih problema. Drugi su oličenje osrednjosti i bezidejnosti koji se ne razumeju ni u šta osim u marketing. Pošto su takvi, njima se jako lako manipuliše, a ponekad kada im i nešto dobro padne na um uz malo pritisaka odustaju od toga. Jednom rečju, mlakonje. Često govore da između njih i ovih prvih nema nikakve razlike već da su prvi otvoreni i agresivni izdajnici a ovi drugi suptilni i prikriveni, što naravno nije tačno, ali ne bih dalje o tome.
Preporuke:
15
1
38 utorak, 13 septembar 2011 22:28
Nenad Pivaš
Ali hajde da se sada malo pozabavimo i našim nacionalistima. Danas postoje dve dominantne grupe srpskih nacionalista i razne međuvarijante koje su spojevi.

Prva grupa su nacionalni megalomani koji veruju da srpska država mora da bude više nego duplo veća od sadašnje Srbije. To što na mnoge teritorije, koje bi oni želeli da vide u sastavu te Velike Srbije, Srbi danas nemaju ni etničko ni istorijsko pravo, niti snagu da ih zauzmu i(li) oslobode i što je nemoguće zamisliti međunarodne okolnosti koje bi omogućile takav razvoj situacije za nacionalne megalomane nije važno. A da ne govorimo što bi u takvoj državi broj Srbima nenaklonjenih nesrba bio skoro isti kao i broj Srba tako da zaista ne vidim kako bi ta država funkcionisala sve i da je neko da na tacni. Naši nacionalni megalomani predstavljaju ostatak nacionalnog romantizma XIX veka uz jednu bitnu razliku! U XIX i početkom XX veka su takve ideje bile u duhu vremena i ostvarive zbog bolje demografske situacije srpskog naroda.
Preporuke:
12
3
39 utorak, 13 septembar 2011 22:29
Nenad Pivaš
Druga grupa su crkveni konzervativci kojima je sporno sve, parlamentarizam, prosvetiteljstvo, kapitalizam, francuska revolucija, Vukova reforma, međuhrišćanski dijalog... sve! Većina njih veruje da protiv Srba dela jedna moćna zavera u koju su uključeni masoni, Iluminati, Vatikan, Jevreji, mondijalisti, ekumenisti, komunisti, satanisti... mnoge tajne i javne grupe, od kojih neke postoje samo u njihovoj literaturi. Razlog te zavere je u tome što su Srbi pravoslavne vere, koja je jedina ispravna i Bogom izabrana. Ovim crkvenim konzervativcima najdraža literatura su dela Nikolaja Velimirovića i Justina Popovića, ali i Ratibora Đurđevića, Dejana Lučića i još mnogih drugih domaćih i stranih konspirologa.

I kakav državotvorni projekat Srbija može da ima ako su vladajućoj garnituri i NVO sektoru alternativa takvi? I ja se pitam, gde su treći?!
Preporuke:
13
13
40 sreda, 14 septembar 2011 00:06
Peter RV
'Treci' pravac ne postoji, i ne treba ni da postoji.
'Drugu' grupu treba obrazovat i mobilisat.
Preporuke:
5
11
41 sreda, 14 septembar 2011 00:07
@@thinking maize
da li je ovaj komentar ZAISTA vaš intelektualni maksimum?
Preporuke:
8
11
42 sreda, 14 septembar 2011 01:11
primarius deo 2
Izvanjavam se sto sam u prvom komentaru rasirio poentu ali evo me sad tacno u centar:
Taj drzavotvorni projekat Srbije, odnosno srpskog naroda u jednoj drzavi bez nepozeljnih naroda danas bi zeleli mnogi da ostvare na neki nacin. Zapravo, ubedjen sam da bi to sad vecina gradjana Evrope (pa i Amerika) podrzala u njihovim drzavama samo ih je jos kao malo sramota pa onda pricaju nacelno o multikulturalizmu i toleranciji.
Srbija je pokusala, zavrsilo se-kako se zavrsilo. Oni su u pocetku malo zmireli, malo se vajkali i na kraju pretvorili to u dogadjaj i bombardovanje i kao sacuvali svoj "civilizovani obraz".
E sad videcemo...
Preporuke:
0
4
43 sreda, 14 septembar 2011 01:35
slobodan 50
rešenje je jednostavno: primeniti sva sredstva, moderne, poštene pravne države...novinari će praviti emisije o novinarima, nvo o nvo, doktori o doktorima, pravnici o pravnicima, političari o političarima i tako...i svi skupa na jednom mestu kao što su i počeli.
Preporuke:
1
0
44 sreda, 14 septembar 2011 03:20
Svetislav Kostić
@ thinking maize@ autoru! Poštovani prijatelju, oduvijek sam se pitao, ko se krije iza pseudonima od komentara koja nikada ne propuštam da pročitam. Od danas vas još više cijenim i vaše komentare bolje razumijem kada mi vaš današnji tekst na temu u naslovu objasnio vašu dosljednost kada je Srbija i srpski narod u pitanju.

Samo uzgred, u oči mi upao neugodno kratak napis nekakvog sitnog pakosnika (14. sept., 00:7) koji se na vas "izderava" krupnim slovima - ZAISTA i priča nešto o mini i maksi. Moja "dijagnoza" kod gospona Minimuma IQ mininum.
Preporuke:
7
1
45 sreda, 14 septembar 2011 08:38
neko za revoluciju?
Ima ruska izreka: da se jedan grad spase, potrebna su tri pravednika. Ostaje problem, koji i iznosi autor: gde ih naći? Tu se setim Njegoševe misli 'iz grmena velikoga lafu trudno izić nije'. Mi smo mala, i sve manja nacija. Odliv mozgova je devedestih bio strašan, a nije se zaustavio ni u ovom veku, naprotiv. I vreme je takvo (tu se slažem sa 'mislećim kukuruzom'). Vlada jedna smeša materijalizma, hedonizma, oportunizma, površnosti koju u osnovi generiše ideologija potrošačkog društva; a nju stvara kapital, njegova potreba za samooplodnjom. Marks je u pravu, odnosi u proizvodnji određuju odnose u društvu. Društvo u kojem živimo je kapitalizam. Njegova faza: neoimperijalizam. Neko za revoluciju?
Preporuke:
11
0
46 sreda, 14 septembar 2011 09:06
vlks
@Nenad Pivaš
Morate se podsetiti odakle ovi prvi. Ne zaboravljajte istorijski kontekst da je ceo srpski narod živeo 80 godina sa prekidom od 1941-1945 u jednoj državi. Trenutak njenog raspada je ključan za nastanak prvih. Inače, mislim da vam je podela preoštra. Najveći broj nacionalista su jednostavno ljudi koji vole svoju zemlju i narod. Najveći broj nacionalista se sa setom seća vremena u Jugoslaviji. Van tog represivnog i antisrpskog konteksta Titova Jugoslavija je težila ka socijalnoj pravdi mnogo više nego bilo koja država posle i to je nešto što moramo priznati kao takvo. Mislim da nećete sresti nacionalistu u Srbiji danas koji nije svestan ekonomskih problema i koji je u suštini levičar. Što se tiče te mešavine nacionalizma i socijalnih ideja kod nas, moje mišljenje je da vuče korene još od 19. veka. Priča izgleda čudno ali predak koji mi je bio četnički komandant je u svojoj dubokoj starosti rekao da je Titova Jugoslavija bila najpravednija država u kojoj je živeo.
Preporuke:
12
1
47 sreda, 14 septembar 2011 10:31
Konjec delo krasi
@@thinking maize

da li je ovaj komentar ZAISTA vaš intelektualni maksimum?

Bravo!!!

Sarkazam (izrecen Vasoj iskrenosti a na koji ste odgovorili gore citiranim rekomentarom) je otpor porazenog coveka.
Preporuke:
9
0
48 sreda, 14 septembar 2011 10:33
"obeleženi staljinista"
@thinking maize
Uz poštovanje za priznanje da ste pripadali Otporu čudi me samo sa kakvom ste se žestinom i drskošću obarali na mene, u vašoj interpretaciji, ortodoksnog staljiniste, titoiste i komsalonca a da niste imali ni nejbezazlenije indikacije da pripadam takvom krugu. Zapravo, napali ste me da sam marksista!!!!!?????? I to ste uradili samo zato što sam se usudio da na socijalno odgovoran način protumačim savremena i aktuelna zbivanja. Ne krije li se u tom, sekularnom promašaju nove srpske desnice i najveća odgovornost za sve one zablude koje su prihvatili neoliberali, antikomunisti i ostala građanska zanovetala? Srbiji je potrebna ne treća snaga već jasan i snažan odgovor levih snaga koje će iz "sedla izbaciti" ove nauljene konzervativne besmislene praznoglavce koji haraju srpskim prostorom kao turske paše. Ili ćemo mi njih počistiti ili će oni dovršiti ono što su i započeli, NESTANAK SRBIJE I SRPSKOG NARODA sa vekovnih prostora.
Preporuke:
9
1
49 sreda, 14 septembar 2011 11:29
Dr FIlip Levi
Nama je samo žao što nam se u razmatranjima oko prvih, drugih i trećih više nameće intelektualno samozadovoljavanje kao cilj a ne rešenje kao cilj. Mada kao što rekosmo, do kakvog bilo rešenje da dođemo na papiru, sa Srbima je uvek iznenađuijuće, i 1000 i 100 i 10 ljudi mogu biti od Boga nagrađeni takvom silom da obrnu Srbiju na veliko dobro kakvo danas ne sanjamo - važne su plemenite i žarke namere srca. Ovo nije puka apstrakcija, kada to kažemo sećamo se istorije prvog svetskog rata, kao i Karađorđevog otpora. Izreka učitana u 4S na grbu nije jeftino nastala u kafani nego na bojnom polju posle koga smo dobijali Slobodu, što je najveća stvar za jednu zajednicu kakva je narod - nacija, dok je državotvornost genetska komponenta Srba-Slovena uopšte. Ako režim razara nešto što je krvlju naših predaka stvarano onda treba sami da napravimo državu mimo njih - a oni će odumreti. Ako se mi organizujemo i odbacimo sujetu - biće svašta moguće... Hipoteza o trećima je nerazumevanje drugih!
Preporuke:
5
1
50 sreda, 14 septembar 2011 11:42
Dr FIlip Levi
Kao što rekosmo: Hipoteza o trećima je plod ne razumevanja potrebe drugih za kanalisanjem energije i izvršenjem pravde, otkrivanem istine u moru obmane, ali takođe i plod efekta koji izaziva odrođenost i identitetska perverzija prvih. Prve treba osvestiti i edukovati ili eliminisati, bilo izostavljanjem iz svih javnih tokova bilo proterivanjem na zapad. Druge takože treba edukovati ali i čuti ih šta imaju da poruče, jer njih je, zaboga, 90 procenata, od kojih je dve trećine sigurno svesno situacije i zato su drugi. Drugi, to su ljudi koji se odupiru efektu kuvane žabe, oni su dokaz da Srbe ne mogu nikako skuvati. Skuvani su samo sinovi strukture bivšeg CK i to ne svi. Treći su greška u proceni mogućih rešenja. Treći su romantizam analitičkog mišljenja. Realno je da treba pomoći drugima da se uzdignu na nivo pojma o tim nekim zamišljenim trećima.
Preporuke:
8
1
51 sreda, 14 septembar 2011 12:07
Kurjak 4
Srbima ostaje jedno, najpreče – najprvo. Otpor u i Sloboda je prvo i poslednje. To jasno i glasno treba objaviti okupatoru bez obzira što “pucamo iz prazne”.
Volja naroda nije pucanj u prazno.
Skupština Srbije treba da proglasi Kosovo i Metohiju okupiranim delom Srbije, da svet zna o tome, da prekine sve razgovore o priznavanju i nepriznavanju nametnute nezavisnosti, da zaštiti svoj životno ugroženi narod koji goloruk svakodnevno sluša oružane pretnje.
Dačić priča predizborne priče.
Šutanovac otišao na kafu kod Amerikanaca po medalju da je preporodio vojsku za borbu protiv terorizma beyond the Space.
Tadić - kao vrhovni komandant preporođene vojske, umesto da organizuje otpor, da saglasno Ustavu i zakletvi pred narodom brani celovitost države, traži pomoć od okupatora, retorikom izgubljenog čoveka zamazuje oči sirotom narodu.
Seme ne može da nikne iz betona.
Sklonimo betonsku ljušturu, pojaviće se plodno tlo – eto preporoda.
To je izbor.
Preporuke:
13
0
52 sreda, 14 septembar 2011 12:13
STEFAN
Odlican tekst! A ZASTO VI NE SKUPITE HRABROST PA BUDETE TRECI ??? JA BIH TO OBERUCKE PODRZAO!!!
Preporuke:
10
0
53 sreda, 14 septembar 2011 12:41
Kurjak 3
Koga predstavlja ministarstvo za dijasporu koje dijaspora ne interesuje?
Kada će Srbija da počne da se brine o svojima u celom svetu?
Kada će Ministarstvo za dijasporu da zna adresu svih srpskih organizacija u dijaspori, svakog pojedinca, makar taj pojedinac bio u Gadafijevoj “plaćeničkoj” ili NATO “neplaćeničkoj” armiji?
Vlada ima 20-tak ministarstava, svako HRANI po 100-tinak savetnika. 200-tinak džabalebaroških Agencija i ne-Narodnih kancelarija, stotine Nevladinih organizacija. “Žene u crnom» i asocijacija NVO REKOM postaju vrhovni sudija i kontrolor suvereniteta.
Vojvodina se bori za sopstvenu železnicu,
“Sandžak” galami o nezadovoljavajućem položaju u Srbiji (stremeći pripajanju Bosni).
Lešinari navalili sa svih strana.
Srbi na Kosovu ne spavaju, hrabro pružaju otpor, dežuraju - očekuju pogrom i progon?
Brine li o njima prvi, drugi ili treći put... ?
Alo, alo Srbi – zalutali ste, vreme je buđenja.
Preporuke:
13
0
54 sreda, 14 septembar 2011 16:29
Observantes
Obrni okreni dolazi se do prvobitnog pitanja. Šta bi bilo da Srbiji devedesetih nisu, selektivno, u odnosu na druge republikeSFRJ, uvedene sankcije i da joj nije namenjen rat u svakom pogledu (ekonomskom, političkom, vojnom, propagandnom ...)? Srbiji je tada ukinut jedini mogući, evolutivni, razvojni put koji je značio oslobađanje od petodecenijskih titoističkih stega a koje stege je zamenio unapred pripremljeni udruženi antisrpski kroato – šiptarsko – montenegristički poduhvat na SFRJ terenu. Srbija na čelu sa Slobodanom Miloševićem a da nije bilo nametnutog rata ne bi bila ovakva danas: opljačkana,rasprodata, ogrezla u korupciji, s ograničenim demokratskim kapacitetom jer je i egzistencijalno ugrožena (agresijom od spolja, subverzijom, siromaštvom, ucenama samonametnutih i moćnih tutora...).
Preporuke:
10
0
55 sreda, 14 septembar 2011 16:32
Observantes
„Prvi“ i „drugi“ koje pominje g. Vukadinović jesu prvi i drugi ali u „nižoj ligi takmičenja“. Oni su sekundarni, neželjeni proizvod srpskog vitalnog puta. „Treći“ teško da bi nešto promenili jer je sama liga, u koju smo silom smešteni, neelitna. Prva liga kojoj Srbija rangom pripada je danas nedostupna a ta nedostupnost je mera zločina koji je od spolja učinjen prema srpskom narodu u poslednje dve decenije. U globalnom smislu, Srbija je žrtvovana kao i kasnije Irak, danas Libija a sve radi ukupnog civilizacijskog nazatka. Problem Srba je globalni problem i biće rešen u „otrežnjujućem paketu“ koji bi trebalo da sledi ako civilizacija hoće da uhvati „poslednji voz“. Srbija trpljenjem mora da okaje grehe koje je učinila sebi . To jedino može da porodi kvalitetnu svest koja je potrebna za viši rang, prvu ligu kojoj Srbi i Srbija (danas silom skrajnuti s tog puta ) nesumnjivo pripadaju.
Preporuke:
13
0
56 sreda, 14 septembar 2011 19:07
Gvozden
Zašto se raspala Jugoslavija? Zašto se raspada Srbija?
Ne znate?
Terorija i praksa kažu - kada vlast ne poštuje zakone, kada se ne primenjuju, dolazi do raspada sistema i nestanka države. U tom slučaju država može da se spasi isključivo vojnom silom, povratkom na zakon i uređenje bezbednosti.
Jugoslavija je bila organizovana tako da nije moglo da dođe do prevrata.
Takva je danas Srbija. Srbija može da se spasi samo vraćanjem na striktno poštovanje Ustava, pravila, zakona. To ne rešava ni prvi, ni drugi ni treći put. Sloboda može da povrati samo i isključivo ulica, narod. Znaju okupatori da neko mora da povede na ulicu. Sada nema ko. Blokada svega. Diktatura vojske i polic ije koja čuva vlast
Danas na vidiku nema vidljivog puta niti sile da oslobodi i spasi Srbiju.
Preporuke:
10
0
57 sreda, 14 septembar 2011 19:07
Gvozden nastavak
Okupatori su mnogo jaki, diktatura vlasti nad narodom je totalna.
Blokirani mediji, vojska, policija.
Nema ni vojnih parada na kojima je moguće nešto učiniti.
Vojne starešine obučavaju se u Ohaju, vežbaju u zapadnoj Ukrajini, Bugarskoj - kako da se podrži diktatura i okupacija. Sa terorizmom to nema nikakve veze – upravo se vrši teror i genocid nad sopstvenim narodom.
Imaju sjajne učitelje, oni savršeno izvršavaju zadatke.
Sve idealno funkcioniše i vodi ka raspadu u pokoravanju Evropi preko bliske kandidature, koja će da traje kao u Turskoj, pola veka.
Preporuke:
14
0
58 sreda, 14 septembar 2011 20:25
slobodan 50
SRPSKI GEN, DAKLE, MORA DA TRPI, DA SE BORI, ALI TRAŽI UVEK I PRAVDU....DAKLE, OPET SE VRAĆAMO NA PRAVNU DRŽAVNOST NA SVIM NIVOIMA...(ALA ĆE DA PRORADI GRAĐEVINSKA OPERATIVA, MISLIM, KADA PRORADI PRAVNI SISTEM...)zaključak: nema tu, prvi, drugi, treći, nego, kako mogu da se održe standardi i da pošteni ljudi, ne budu magarci, nego li, da funkcioniše pravna država? sve je povezano, to su oni moji čuveni njutnovi zakoni...akcija jednaka reakciji.ne mogu lopovi da žive lagodnije od radnika, tu nema države, tu nema ništa....sa kriminalcima nema pregovora.i opet, nema podela, to je podmetačina srpskih neprijatelja.svaki čovek treba da razmišlja na 100 načina, normalno, neka i partije razmišljaju na 100 načina, ALI SVE PO ZAKONU I REDU.međutim, nama su strane sile uvalile kriminal, jer je to njihov milje, njihov standard.najlakše je izazvati svađu među srbima, to je srpska osnovna slabost bila.zato, dragi građani, mislite drugčije, ali ne mrzite nikog, čuvajte sve poštene građane oko sebe.
Preporuke:
7
1
59 sreda, 14 septembar 2011 20:35
apis
Drskost izaziva drskost, pakost rađa pakost, prezrenje stvara prezrenje. Jedna krajnjost dozvala je drugu krajnjost. Prkos je zavladao na obe strane. I taj prkos je požnjeo gorke plodove .

Ne daj se Srbine brate, ne daj da ti svako bude pastir. Ne daj da ti pastir bude onaj koji više voli da pije vodu iz evropske plastične čatrnje, nego sa bistrog izvora u Srbiji.Poveli smo se za Evropom, i zato stradamo.Vratimo li se pravoj veri, spsićemo se. Činimo dobro našoj pravoslavnoj braći. Oni su sa nama u veri. I socijalisti i radikali i demokrate, vladali su nad narodom u ime naroda. Ime Božije su odbacili kao da ga nema. Zato se mrze, svađaju, pljuju, ogovaraju... Nema mira među njima, niti će ga biti.

Jedini ili treći put je, put ka istini. Ako tim putem krenemo , spašćemo se.
Preporuke:
10
0
60 sreda, 14 septembar 2011 21:22
Nenad Pivaš
@vlks

Tačno je to što kažete, ja i nisam pristalica tkz. "srbijanstva" jer se interes srpskog naroda jednostavno ne može svesti samo na interes Srbije. Zato je sasvim normalno zalaganje za sjedinjenje pre svega sa Republikom Srpskom ali i Crnom Gorom jer montenegrinstvo nije završen projekat tako da bi neki mogući referendum u budućnosti sa povoljnijim okolnostima izgledao drugačije. Ali želeti bilo šta van toga je iluzija! A nije kao da takvih nema.

"Oslobođenje i ujedinjenje svih srpskih zemalja u jednu srpsku državu.
(pod pojmom svih srpskih zemalja podrazumevamo: celokupnu teritoriju današnje Republike Srbije sa njenim pokrajinama Kosovom i Metohijom, kao i Vojvodinom, Republike Crne Gore, Republike Makedonije, Republike Srpske i Federacije BiH, kao i prostor okupirane RSK s teritorijalnim proširenjima i severni deo Republike Albanije.)" Ovo je sebi za cilj postavio pokret 1389. Radikalska Karlovac-Karlobag-Virovitica "granica" je dobro poznata, a čak i Dveri pominju RSK.
Preporuke:
4
2
61 sreda, 14 septembar 2011 21:23
Nenad Pivaš
@vlks

Što se tiče levičarskih sklonosti nekih srpskih nacionalista pre bih pre rekao da su to levičarske zablude stvorene za vreme SFRJ, mada je i loše sproveden kapitalizam doprineo njihovom učvršćenju. Većini njih nije jasan odnos između uspešnog privređivanja i zaslužene zarada. Za većinu je dovoljno imati zaposlenje što je opravdan razlog za "dobijanje" plate. I tako su nastali izrazi kao što su "primiti platu" (umesto "zaraditi platu") i "dobiti stan" (umesto "kupiti stan). Imaju uverenje da je moguće pristojno živeti i malo raditi. Slični su evrofetišistima koji takvo stanje očekuju nakon ulaska u EU. Razlika je jedino u tome što prvi vide vlastitu državu a drugi nadnacionalnu zajednicu kao rupu bez dna iz koje se neprestano može izvlačiti i koja im stalno nešto duguje.
Preporuke:
5
1
62 sreda, 14 septembar 2011 23:53
vlks
@Nenad Pivaš
Slažem se. Mislim da većina nacionalista tako i misli. Problem je što citirate radikalne pokrete 1389 i SRS, mada i među njihovim članstvom postoji svest o nemogućnosti istog. Srbija u današnjim granicama uz eventualno prisjedinjenje RS i Crne Gore je ono na šta bi svaki od njih pristao. Što se tiče RSK-a, ona jeste izgubljena. Ona se morala braniti po svaku cenu 90-ih. Ne bih to nazivao levičarskim zabludama. Prosečan građanin danas u Srbiji jako loše živi. Ljudi rade i po 60 časova nedeljno, a ne dobijaju ni 300 evra, i to sve ako imaju posao. Prava radnika su ovde na nižem nivou nego u zemljama EU. Kao da su se naši petooktobarski zakonodavci ugledali na društveno uređenje SAD-a, a ne na zemlje zapadne Evrope. Osamostaljen čovek ne može da sastavi mesec dana sa 400 evra, a o kupovini stana može samo da mašta. Istovremeno dok 95 posto ljudi koji se odluče da ne odu kuburi u ovoj zemlji 5 posto se bogati i bahati sa parama.
Preporuke:
3
0
63 četvrtak, 15 septembar 2011 03:51
Ljuba
Mislim da su Nemci 1945_te bili u gorem polozaju nego mi danas. Poredjenje je samo o polozaju, a ne o uzrocima istog. I gde su oni danas? A gde su bili? I kako su dosli dovde (gde su sada)? Pametni se uce na tudjim primerima...Brojnost nacije je horizont. Iz nje proisticu kvalitet, uticaj, samosvojnost, perspektivnost.... Kvantitet radja kvalitet. U svakom pogledu (fenomen nasih sportista je izuzetak koji potvrdjuje pravilo). Na 100 miliona, bice i jedan pametan i rodoljubiv (potreban i dovoljan uslov)da bude nacionalni lider, kad vec bez toga nismo u stanju da funkcionisemo. Raja je znate vec sta..
Preporuke:
1
0
64 četvrtak, 15 septembar 2011 09:20
namćor
Odličan tekst! Otprilike i ja slično mislim, razlika što to Đorđe mnogo efektnije kaže nego ja . Svaka čast, a što se tiče treće opcije , hmmm nesiguran i težak put. VIDJEĆEMO imamo li snge za takvo šta .
Preporuke:
2
0
65 ponedeljak, 19 septembar 2011 05:07
KninjaNIN
„Prvi“ i „drugi“ koje pominje g. Vukadinović jesu prvi i drugi ali u „nižoj ligi takmičenja“. Oni su sekundarni, neželjeni proizvod srpskog vitalnog puta. „Treći“ teško da bi nešto promenili jer je sama liga, u koju smo silom smešteni, neelitna. Prva liga kojoj Srbija rangom pripada je danas nedostupna a ta nedostupnost je mera zločina koji je od spolja učinjen prema srpskom narodu u poslednje dve decenije. U globalnom smislu, Srbija je žrtvovana kao i kasnije Irak, danas Libija a sve radi ukupnog civilizacijskog nazatka. Problem Srba je globalni problem i biće rešen u „otrežnjujućem paketu“ koji bi trebalo da sledi ako civilizacija hoće da uhvati „poslednji voz“. Srbija trpljenjem mora da okaje grehe koje je učinila sebi . To jedino može da porodi kvalitetnu svest koja je potrebna za viši rang, prvu ligu kojoj Srbi i Srbija (danas silom skrajnuti s tog puta ) nesumnjivo pripadaju.
Šta reći..Odavno nisam pročitao nešto bolje,sažetije i tačnije.Bravo gospodine Observantes..Bravo...
Preporuke:
1
0
66 sreda, 21 septembar 2011 02:22
Observantes
@KninjaNIN---- Hvala Vam! G. Vukadinović inspiriše svojim tekstovima, sjajno drži ciljnu, rodoljubivu a racionalnu tendencu... Pozdrav!
Preporuke:
1
0
67 sreda, 21 septembar 2011 04:48
Ubi Konkordia ibi Viktoria
Đorđe,ostavite Sujetu Bogovima i Umetnicima.
Nama su potrebni:Sloga,Mudrost i Volja,ne za moć već za Pravednost.
Samo Sloga..
Da vidite samo kako su Srbi Dole složni!
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner